Over Irene

Mijn naam is Irene Vos en naast mijn baan als Jeugdverpleegkundige ben ik gediplomeerd yogadocent en oprichter van Yoga Ommen. In 2002 kwam ik in aanraking met yoga en mijn enthousiasme is in de loop der jaren alleen maar toegenomen. Bij Yoga Opleiding Hara in Groningen volgde ik de vierjarige docentenopleiding.

Ook volgde ik de docentenopleiding kinderyoga bij Helen Purperhart en ‘Yoga for the special child‘ bij Sonya Sumar.

Omdat ik in de yogalessen veel mensen met diverse fysieke en ook mentale klachten tegenkom startte ik in januari 2014 met de bijscholing Critical Alignment Yoga Basis voor yogadocenten, bij Gert van Leeuwen in Amsterdam. Gert van Leeuwen weet problemen in de bewegingsketens haarscherp te ontmantelen en via oefeningen weer te herstellen. Het resultaat van deze unieke werkwijze is dat je je lichaam, ook buiten de yogales, weer als ontspannen en licht kunt ervaren. De bijscholing Critical Alignment Lesgeven rondde ik datzelfde jaar in februari af en in november 2015 volgde de Therapie Opleiding. In december 2017 volgde ik bij Paul Braaksma de bijscholing Manuele correcties. Ook deed ik in september 2016 bij Lizzie Lasater de Teacher Training Finding Silicene Restorative Yoga Level 1 en in maart 2018 Sharing Silence Level 2.

Naast mijn yogapraktijk ben ik al lange tijd werkzaam in de gezondheidszorg als (jeugd)verpleegkundige. De ervaring en kennis die ik hierin opdeed pas ik ook toe in mijn yogalessen.

Mijn uitgangspunten:

Ik deel mijn kennis en ervaring graag met anderen. In mijn lessen besteed ik aandacht aan het voelen en ervaren van de adem, ontspanning en bewustwording van wat je lichaam je vertelt. Een prettige sfeer en persoonlijke betrokkenheid zijn voor mij een basisvoorwaarde.

De leeftijden van de deelnemers zijn per groep zeer uiteenlopend. De yogalessen duren 75 minuten. Ze worden altijd afgesloten met een eindontspanning.

Binnen de yogalessen staat het volgende centraal:

  • In de yogales wordt aandacht besteed aan het uitvoeren van yogahoudingen met respect voor de eigen grenzen.
  • Het gaat om het ervaren van de houdingen en de ontspannende werking waardoor het denken kalmeert.
  • Het vinden van balans en evenwicht.
  • De adem volgen in rust en in bewegingen en deze vervolgens gebruiken ter ondersteuning, zelfregulatie en ontspanning.

 

 

IMG_2733

Deel dit artikel:

Contactformulier

Vul onderstaande gegevens in en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.